26-06-10

European F1 World Championship, Grote Prijs van Europa

De Europese F1's keren terug naar Europa voor de Grote Prijs van Europa in Valentia. Ze toerden al rond in Spanje voor de Grote Prijs van Spanje.


    Startopstelling Grote Prijs van Europa
  • 1 Ger Sebastian Vettel 5 Red Bull-Renault 1:37.587
  • 2 Aus Mark Webber 6 Red Bull-Renault 1:37.662
  • 3 GB Lewis Hamilton 2 McLaren-Mercedes 1:37.969
  • 4 Spa Fernando Alonso 8 Ferrari 1:38.075
  • 5 Brz Felipe Massa 7 Ferrari 1:38.127
  • 6 Pol Robert Kubica 11 Renault 1:38.137
  • 7 GB Jenson Button 1 McLaren-Mercedes 1:38.210
  • 8 Ger Nico Hulkenberg 10 Williams-Cosworth 1:38.428
  • 9 Brz Rubens Barrichello 9 Williams-Cosworth 1:38.428
  • 10 Rus Vitaly Petrov 12 Renault 1:38.523
  • 11 Swi Sebastien Buemi 16 Toro Rosso-Ferrari 1:38.586
  • 12 Ger Nico Rosberg 4 Mercedes GP 1:38.627
  • 13 Ger Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:38.851
  • 14 Ita Vitantonio Liuzzi 15 Force India-Mercedes 1:38.884
  • 15 Ger Michael Schumacher 3 Mercedes GP 1:39.234
  • 16 Spa Pedro de la Rosa 22 BMW Sauber-Ferrari 1:39.264
  • 17 Spa Jaime Alguersuari 17 Toro Rosso-Ferrari 1:39.458
  • 18 Jpn Kamui Kobayashi 23 BMW Sauber-Ferrari 1:39.343
  • 19 Ita Jarno Trulli 18 Lotus-Cosworth 1:40.658
  • 20 Fin Heikki Kovalainen 19 Lotus-Cosworth 1:40.882
  • 21 Brz Lucas di Grassi 25 Virgin-Cosworth 1:42.086
  • 22 Ger Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:42.140
  • 23 Ind Karun Chandhok 20 Hispania-Cosworth 1:42.600
  • 24 Brz Bruno Senna 21 Hispania-Cosworth 1:42.851

    Grote Prijs van Europa: Uitslag piloten
  • 1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault
  • 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
  • 3 Jenson Button McLaren-Mercedes
  • 4 Rubens Barrichello Williams-Cosworth
  • 5 Robert Kubica Renault
  • 6 Adrian Sutil Force India-Mercedes
  • 7 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari
  • 8 Fernando Alonso Ferrari
  • 9 Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari
  • 10 Nico Rosberg Mercedes GP
  • 11 Felipe Massa Ferrari
  • 12 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari
  • 13 Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari
  • 14 Vitaly Petrov Renault
  • 15 Michael Schumacher Mercedes GP
  • 16 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes
  • 17 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth
  • 18 Karun Chandhok Hispania-Cosworth
  • 19 Timo Glock Virgin-Cosworth
  • 20 Bruno Senna Hispania-Cosworth
  • 21 Jarno Trulli Lotus-Cosworth
  • 22 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth
  • 23 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth
  • 24 Mark Webber Red Bull-Renault

    European F1 Championschap: Stand na de GP van Europa
  1. Sebastian Vettel 58 punten
  2. Mark Webber 50
  3. Fernando Alonso 30
  4. Robert Kubica 29
  5. Lewis Hamilton 28
  6. Jenson Button 25
  7. Felipe Massa 20
  8. Adrian Sutil 18
  9. Rubens Barrichello 14
  10. Michael Schumacher 12
  11. Nico Rosberg 7
  12. Kamui Kobayashi 6
  13. Sebastian Buemi 3
  14. Vitantonio Liuzzi 2
  15. Alguerson 1

    Stand Constructeurs na GP van Europa
  • 1 Red Bull 108 punten
  • 2 McLaren 53
  • 3 Ferrari 50
  • 4 Renault 29
  • 5 Force India 20
  • 6 Mercedes 19
  • 7 Williams 14
  • 8 BMW Sauber 6
  • 9 Toro Rosso 4

    Nog te rijden wedstrijden van het European F1 WorldChampionship
  • 11 juli: GP van Groot-Brittanië in Silverstone
  • 25 juli: GP van Duitsland in Hockenheim
  • 1 augustus: GP van Hongarije op de Hungaroring
  • 29 augustus: GP van België in Spa
  • 12 september: GP van Italië in Monza

Commentaren

Grote Prijs van Europa: startvolgorde Grote prijs van Europa, Valentia: startvolgorde:
1 germany Sebastian Vettel 5 Red Bull-Renault 1:38.324 1:38.015 1:37.587
2 australia Mark Webber 6 Red Bull-Renault 1:38.549 1:38.041 1:37.662
3 great britain Lewis Hamilton 2 McLaren-Mercedes 1:38.697 1:38.158 1:37.969
4 spain Fernando Alonso 8 Ferrari 1:38.472 1:38.179 1:38.075
5 brazil Felipe Massa 7 Ferrari 1:38.657 1:38.046 1:38.127
6 poland Robert Kubica 11 Renault 1:38.132 1:38.062 1:38.137
7 great britain Jenson Button 1 McLaren-Mercedes 1:38.360 1:38.399 1:38.210
8 germany Nico Hulkenberg 10 Williams-Cosworth 1:38.843 1:38.523 1:38.428
9 brazil Rubens Barrichello 9 Williams-Cosworth 1:38.449 1:38.326 1:38.428
10 russia Vitaly Petrov 12 Renault 1:39.004 1:38.552 1:38.523
11 switzerland Sebastien Buemi 16 Toro Rosso-Ferrari 1:39.096 1:38.586
12 germany Nico Rosberg 4 Mercedes GP 1:38.752 1:38.627
13 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:39.021 1:38.851
14 italy Vitantonio Liuzzi 15 Force India-Mercedes 1:38.969 1:38.884
15 germany Michael Schumacher 3 Mercedes GP 1:38.994 1:39.234
16 spain Pedro de la Rosa 22 BMW Sauber-Ferrari 1:39.003 1:39.264
17 spain Jaime Alguersuari 17 Toro Rosso-Ferrari 1:39.128 1:39.458
18 japan Kamui Kobayashi 23 BMW Sauber-Ferrari 1:39.343
19 italy Jarno Trulli 18 Lotus-Cosworth 1:40.658
20 finland Heikki Kovalainen 19 Lotus-Cosworth 1:40.882
21 brazil Lucas di Grassi 25 Virgin-Cosworth 1:42.086
22 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:42.140
23 india Karun Chandhok 20 Hispania-Cosworth 1:42.600
24 brazil Bruno Senna 21 Hispania-Cosworth 1:42.851

Gepost door: Peter | 27-06-10

Voorlopige stand rijders vóór GP van Europa * Voorlopige stand European F1 World Championship na Monaco (Schumacher gediskwalificeerd)
* Mark Webber 50 punten
* Sebastian Vettel 33
* Fernando Alonso 26
* Felipe Massa 20
* Robert Kubica 19
* Michael Schumacher 12
* Jenson Button 10
* Lewis Hamilton 10
* Adrian Sutil 10
* Nico Rosberg 6
* Rubens Barrichello 2
* Vitantonio Liuzzi 2
* Alguerson 1
* Sebastian Buemi 1


Gepost door: Peter | 27-06-10

Voorlopige stand constructeurs vóór GP van Europa * Constructeurs
* Red Bull 83 punten
* Ferrari 46
* Mercedes 18
* McLaren 20
* Force India 12
* Renault 19
* Williams 2
* Toro Rosso 2

Gepost door: Peter | 27-06-10

Nek-aan-nek David Coulthard heeft uitgerekend dat het verschil tussen Vettel (pole) en Webber (2e op de grid) slechts... 56,8cm is.
Dat soort minimale verschillen doet zich wel meer voor op de startlijn. Dat de ene voor de andere staat, zegt dus vaak niet veel. Een metertje is zo gauw verloren tijdens een wedstrijd.
Het heeft ook een idee van hoe snel die jongens allemaal zijn, niet alleen de haantje-de-voorste op de pole.

Gepost door: Peter | 27-06-10

Voorsprong? In onze Europese F1-rangschikking heeft Webber 17 punten voorsprong op Vettel.
Maar... nummero uno krijgt tegenwooridg 25 punten. Dus dit jaar stelt 17 punten niet veel voor.
Bovendien moet Webber Vettel de pole gunnen... al zit hij dan maar 56,8cm achter zijn ploegmaat.
Zonder teamorders zouden die kemphanen al in de eerste bocht in elkaar haken.
O ja: teamorders zijn verboden.
Officieel...

Gepost door: Peter | 27-06-10

Webber vliegt! Sorry dat we geen verslag van de Grote Prijs van Europa indienden.
We waren nogal ondersteboven van Webbers poging om een vliegbrevet te halen.
Aardig geprobeerd, maar jammelijk mislukt: bij het opstijgen heeft hij zijn bolide overtrokken, en de landing leek ook nergens op.
Goede, nu kunnen we ermee lachen, maar het had vrselijk kunnen aflopen.
We zien het nog voor onze ogen: de donkere schaduw van de Lotus van Kovalainen komt op ons afgereden. Webber daarachter nadert op hem, en komt erg dicht. Plots springen brokstukken in het rond en het volgende moment gaat Webber OMHOOG!
Vanaf dat moment was het adem inhouden en hopen dat het goed afloopt.
En het duurt altijd zo hels lang voor een ontspoorde auto stopt. Tijdens die hele ongecontroleerde beweging kan hij overal op terecht komen, en de gevaarlijkste standen. Ondersteboven, bijvoorbeeld.
Maar eigenlijk is het een geluk dat het zo lang duurt voor hij stilstaat, want dat betekent dat de versnelling die tijdens het vertragen optreedt laag is, wat de botsingskrachten vermindert en dus ook de kans op letsel van de piloot vermindert.
Vliegen is niets, maar het is dat neerkomen, hè.
Terwijl Webber in de lucht zijwaarste salto's uitvoerde, en daarna op het asfalt kwakte om als een mislukte slee tot tegen de bandenmuur te glijden, lette niemand op Kovalainen wiens auto ook onbestuurbaar tegen de vangrails teechtkwam, en ook achterstevoren eindige: op het circuit!
Webber zei achteraf dat het een "race incident" was. Hij wou Kovalainen de schuld niet geven.
Kovalainen zelf zegt evenmin dat de schuld bij Webber lag.
Maar als dit alleen maar een "race incident" is, dan kunnen we twee dingen zeggen:
- ten eerste: dat de huidige F1's enorm veilig zijn geworden (maar dat wisten we eigenlijk al na een eerdere mislukte vlucht van Kubica tijdens de Grote Prijs van Canada, twee jaar geleden of zo)
- ten tweede: dat er toch nog altijd een grote marge van ongewenste verrassingen in het F1-circus verborgen zijn.
Dat het incident zou zijn veroorzaakt doordat er tragere auto's op de baan zijn, is ondertussen in elk geval ontkend: Kovalainen verdedigde gewoon zijn positie tegenover iemand die achter hem reed.
De discussie die momenteel woedt over tragere auto's op de baan die hinderlijk zouden zijn tijdens het dubbelen ervan, is dus duidelijk een maat voor niets.
Een vergelijkbaar ongeluk hebben wij nog maar één keer gezien: tijdens de 24 uur van Le Mans steeg een Mercedes op toen hij op de top van de helling na de startlijn kwam. Hij draaide helemaal om, maar kwam gelukkig op zijn pootjes terecht. Auto out. Piloot gelukkig ongedeerd. Mercedes heeft zich toen teruggetrokken uit de endurance-races.

Gepost door: Peter | 28-06-10

Mercedes crasht Kwestie van onze gegevens juist te hebben: we hebben de omstandigheden van het ongeluk van die Mercedes eens opgezocht.
Hier kun je er een filmpje van zien:
http://www.youtube.com/watch?v=Ow3rxq7U1mA
Let er dus op: er was géén aanrijding.
Ik had me ook vergist in de plek: het was niet op de top van een heuveltje (dat had nog verklaarbaar kunnen zijn).
Het was bij het optrekken na het uitkomen van een bocht.
Het was tijdens de 24u van Le Mans in 1999 met de Mercedes CLR-GT1.
Het is totaal onbegrijpelijk wat er toen is gebeurd.
Mercedes stopte toen met endurance, omdat ze al enkele incidenten hadden meegemaakt.

Gepost door: Peter | 28-06-10

Webber ook al in 99 in Le Mans Dit slaat alles: toen die Mercedes in 1999 ging vliegen, zou de piloot... Mark Webber zijn geweest!
Het zou trouwens ook tijdens de warm-up zijn geweest. Ze waren nog niet eens aan het racen.

Gepost door: Peter | 28-06-10

Webber en Dumbreck Het zaakje begint op te klaren:
Webber ging twee keer vliegen toen tijdens de 24u van Le Mans.
De eerste keer was tijdens de kwalificaties te Indianapolis.
Alle Mercedes CLR's werden toen gewijzigd, om de aerodynamica van de auto te verbeteren.
Het volgende incident was tijdens de warm-up. het was wéér Webber, en het was een eind na de helling van Mulsanne. Die helling had er dus niets mee te maken.
Weer wijzigde Mercedes de auto's.
En dan gebeurde dat ongeluk tijdens de wedstrijd te Indianapolis, waarbij de auto meerdere keren rond zijn langsas tolde, en in de bomen belandde. Dat was met Peter Dumbreck aan het stuur, en dat is ook het ongeluk dat je op het filmpje ziet van de link die we hier hadden vermeld.
Mercedes gaf direct op in Le Mans, en heeft zich voor meerdere jaren teruggetrokken uit autowedstrijden.
Ook in 1955 had Mercedes zich teruggetrokken nadat een van zijn auto's was gaan vliegen.
Terwijl er in 1999 niet eens gewonden waren, vloog de auto in 1955 echter in het publiek. De piloot, Pierre Levegh, stierf, net als naar schatting 80 tot 120 toeschouwers. Het exacte cijfer is niet bekend. Bovendien werden er ook nog zo'n 120 mensen gewond.

Gepost door: Peter | 28-06-10

Uitslagen volgen Alle uitslagen en herberekeningen van de stand van het Europese F1-kampioenschap volgen nog.
We hebben vertraging door dat ongeluk, en het was zondag nog een beetje gevaarlijk om al rekening te houden met de uitslag, omdat er een paar zaken werden onderzocht. Dat is ondertussen wel opgelost.
Twee grote prijzen in hetzelfde land hebben sommigen in verwarring gebracht: de BBC-website vermeldt zowel de Grote Prijs van Spanje als de GP van Europa onder het kopje "Spain".
Oppassen, dus.
De GP van Spanje was in Barcelona.
De GP van Europa was in Valentia.

Gepost door: Peter | 28-06-10

Uitslag rijders Grote Prijs van Europa Eindelijk de uitslag:

1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
3 Jenson Button McLaren-Mercedes
4 Rubens Barrichello Williams-Cosworth
5 Robert Kubica Renault
6 Adrian Sutil Force India-Mercedes
7 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari
8 Fernando Alonso Ferrari
9 Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrar
10 Nico Rosberg Mercedes GP
11 Felipe Massa Ferrari
12 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari
13 Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari
14 Vitaly Petrov Renault
15 Michael Schumacher Mercedes GP
16 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes
17 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth
18 Karun Chandhok Hispania-Cosworth
19 Timo Glock Virgin-Cosworth
20 Bruno Senna Hispania-Cosworth
21 Jarno Trulli Lotus-Cosworth
22 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth
23 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth
24 Mark Webber Red Bull-Renault

Gepost door: Peter | 29-06-10

European F1 Championschap: Stand na de GP van Europa Dit is de huidige stand van het European F1 Championship:

European F1 Championschap: Stand na de GP van Europa
* Sebastian Vettel 58 punten
* Mark Webber 50
* Fernando Alonso 30
* Robert Kubica 29
* Lewis Hamilton 28
* Jenson Button 25
* Felipe Massa 20
* Adrian Sutil 18
* Rubens Barrichello 14
* Michael Schumacher 12
* Nico Rosberg 7
* Kamui Kobayashi 6
* Sebastian Buemi 3
* Vitantonio Liuzzi 2
* Alguerson 1



Gepost door: Peter | 29-06-10

Stand We moesten wat wachten tot alle officiële instanties hunh zegje hadden gedaan over de uitslag van de GP van Europa, maar uiteindelijk veranderde er niet veel omdat de auto's die de safety car voorbereden niet erg zwaar werden gestraft.
Alonso mekkerde, maar dat doet hij altijd. Wie zou hem trouwens in Spanje willen benadelen?

Gepost door: Peter | 29-06-10

Veranderingen in de stand Zien we veel veranderen?
Best wel, eigenlijk.
Webber is in één klap zijn comfortabele positie kwijt, en dat is bijna letterlijk zo.
Maar Vettel heeft er geen comfortabele voorsprong voor gekregen: 8 puntjes kan Webber gemakkelijk goedkmaken. Webber één keer winnen en Vettel drie of lager, en het is gebakken.
Alonso blijft op de derde plaats hangen. Hij komt er dus al bij al nog goed vanaf.

De echte veranderingen gebeurden echter onder de top drie.

Massa daarentegen zakt van de 4e naar de 7e stek, en zal dus al bij al niet erg tevreden zijn.
Ferrari heeft dus in de volgende wedstrijd wel nog wat goed te maken.

Kubica klom van 5 naar 4. Niet spectaculair, maar gezien de omstandigheden (safety car), niet slecht.

Hamilton deed echter een goede zaak: van 7 naar 5. Bovendien heeft hij zijn achterstand op de nummer 1 gevoelig verminderd: van een kloof van 40 punten is de afstand gekrompen tot 30 punten. Dat is natuurlijk nog altijd een hele hap, maar als Hamilton tijdens de GP van Euorpa de achtervolging is begonnen, dan heeft hij het al goed aangepakt.
En als we zijn ploegmaat Button ook zien stijgen van 10 naar 25 punten, dan is het duidelijk dat de McLarens een goede zaak hebben gedaan.

Een van de meste opvallende resultaten is dat van Schumacher: hij zakt van de 6e naar de 10e plaats, en zijn achterstand op de Numero Uno stijgt van 38 naar 46 punten.
Nico Rosberg kon de eer van Mercedes GP nog een beetje redden door één puntje te scoren, maar veel zal dat niet helpen.
Je vraagt je af waarom Mercedes GP eigenlijk met een eigen team wil meetoeren, als McLaren het zo duidelijk zo veel beter doet, en ook met een Mercedes-motor rijdt.

Opvallend is verder dat Kubayashi eindelijk in het klassement opduikt.
Na de spectaculaire entrée van de Japnner vorig jaar, hadden we dit jaar eigenlijk meer van hem verwacht, maar toen hij in de laatste ronden Alonso en Buemi voorbijging, toonde hij wel dat hij de verwachtingen waard is.
Alleen lijkt het erop dat die BMW Saubers dit jaar niet echt meewillen. En dat terwijl het merk ooit een ernstige en onverwachte titelkandidaat was.

Gepost door: Peter | 30-06-10

500 x Lotus Lotus vierde tijdens de GP van Europa zijn 500e F1-wedstrijd, maar veel zullen ze er niet van genoten hebben nadat Kovalainen er door Webber werd uitgeknikkerd.
Het was niet direct Lotus' beste race, maar in de kwalificaties deden ze het wel beter dan Virgin en Hispania, en zelfs beduidend beter: 1:40.658 voor de Louts van Trulli, en 1:40.882 voor de Lotus van Kovalainen. Dat is bijna 2 seconden beter dan hun directe volger, de Virgin van di Grassi.
Dat is dan toch een opsteker.

Gepost door: Peter | 30-06-10

European F1 Championschap: Constructeurs na de GP van Europa Stand Constructeurs na GP van Europa
# 1 Red Bull 108 punten
# 2McLaren 53
# 3 Ferrari 50
# 4 Renault 29
# 5 Force India 20
# 6 Mercedes 19
# 7 Williams 14
# 8 BMW Sauber 6
# 9 Toro Rossi 4

Gepost door: Peter | 30-06-10

Wat verandert er bij de constructeurs? Dat akkefietje dat de Red Bulls hadden, toen ze tegen elkaar reden in Canada, heeft hun voor het Europese F1-kampioenschap niet geschaad, maar het is wel duidelijk dat ze toen veel hebben vergooid.

Moet je de stand in de Europese F1 zien: Red Bull heeft méér dan twee keer zo veel punten als McLaren-Mercedes.
Het is dus wel duidelijk wie het te kloppen team is.

En Ferrari? De hadden een tweede stek vanwaaruit ze Red Bull in het vizier konden nemen, maar nu zijn ze naar de 3e plaats gezakt, en veel vooruitgang hebben ze niet gemaakt.
Geen wonder dat Alonso zo gepikeerd reageerde op het safety-car-incident met Hamilton.

Maar McLaren lijkt zijn 2e plaats toch niet stevig in handen te hebben. Het enige wat je kunt zeggen is dat na de sterke start van Ferrari in het begin van het seizoen, ze duidelijk teruggevallen zijn, zodat de drie puntjes voorsprong van McLaren op Ferrari alleen maar de bevestiging is van een feit: Ferrari kan niet tegen McLaren op, en zeker niet tegen Red Bull.
Tuurlijk: het seizoen is nog niet voorbij, maar vergis je niet: het Europeon F1 Championship telt een stuk minder wedstrijden dan het F1 World Championship.

Dus als Ferrari nog iets wilt betekenen in European F1, dan zullen ze hun zaakjes snel voor elkaar moeten krijgen, want nu voglen een hele reeks Europese wedstrijden na elkaar.

Dit is verrassend: Mercedes zakt een plaats. En wie gaat voorbij Mercedes? Force India! Jaja, zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher wordt geklopt door Force India. Een glansrijke comeback is dit niet.

Williams daarentegen slaagt er wel een beetje in om te tonen dat ze ooit een groot merk waren, door zich af te scheiden van wi hun volgt.

BMW Sauber kreeg voor de eerste keer punten te pakken, maar meer dan wat eerherstel voor een merk dat ooit titelkandidaat was, is dat niet.

Toro Rossi valt niet zozeer op door hoge plaatsen, als wel door regelmaat. Het team slaagt er vaak in toch een of twee puntjes te pakken.
Eigenlijk is Toro Rossi het team dat Lotus dit jaar zou moeten kunnen verslaan.

Gepost door: Peter | 30-06-10

Hamilton Ook interessant: Van de GP van Monaco naar Spanje naar Europa zien we Lewis Hamilton continu verbeteren.

Alonso daarentegen verslechtert voortdurend, maar dat kan natuurlijk door pech in de GP van Europa zijn.

Vettel is de echte dominante factor, en hij zou dat waarschijnlijk samen met Webber zijn geweest, als Webber in de laatste wedstrijd ... nou ja...
Vettel ging van 3 naar 2 naar 1.
Webber van 1 naar 1 naar uitvallen.

Gepost door: Peter | 30-06-10

Overblijvende GP's van European F1 WorldChampionship We hebben het al geschreven: als Ferrari, in het bijzonder Alonso, nog een vuist wil maken in het kampioenschap, dan moeten ze zich haasten.

Deze 5 wedstrijden moeten nog worden gereden van de 8 in totaal:

- 11 juli: GP van Groot-Brittanië in Silverstone
- 25 juli: GP van Duitsland in Hockenheim
- 1 augustus: GP van Hongarije op de Hungaroring
- 29 augustus: GP van België in Spa
- 12 september: GP van Italië in Monza

Er zijn dus nog relatief veel wedstrijden over: 5/8.
Het probleem is echter vooral de tijd: vanaf de GP van Europa tot de GP van Italiëi is maar drie maanden.
Ferrari moet al tijdens de volgende wedstrijd, de GP van Groot-Brittanië, bewijzen dat ze nog kansen hebben.

Gepost door: Peter | 30-06-10

Toro Rosso = ? Dat me dat nu pas opvalt: "toro" betekent "stier". "Rosso" is rood.
Dus: "toro rosso" = "rode stier" = "red bull".
Red Bull!

Gepost door: Peter | 01-07-10

De commentaren zijn gesloten.